عمل شرقی که از سانسکریت به معنی "شناختن زندگی" است، ریشه در باور دارد که سلامت روحی و جسمانی بستگی به یک توازن شکننده بین ذهن، بدن و روح دارد - هیچ شگفتی نیست و این که لحظه ای با سلامتی است هزاره های هوشمند

آیورودا یک رویکرد شخصی برای سلامتی دارد و دانستن نوع ذهن شما (واتا، پیتا یا کافا) به شما امکان می دهد بهترین رژیم غذایی و انتخاب های ورزشی را با توجه به شخصیت خود بدست آورید. تبدیل می گوید که می تواند مشکلات پوستی را حل کند، مشکلات ناشی از زخم را حل کند و به مشکلات بهداشت روانی کمک کند. ظاهرا جنیفر آنیستون و گینت پالترو طرفداران بزرگی هستند.

در حالی که ما نمی توانیم قول دهیم که همه ی بیماری های خود را در یک سقوط حل کنیم، هیچ انکار نمی کنیم که ما می توانیم از برخی از اقدامات روزمره که بخشی از زندگی آئورودیک است، بهره مند شویم.

این شامل کاهش دادن سرعت، گرفتن زمان برای لذت بردن از خواب بیدار شدن و ترک خانه با استفاده از خمیر دندان بر روی چانه شما نیست. به نظر می رسد خوب، آیا این نیست؟

در اینجا ما فقط چند نفر را که باید تمرین امروز را شروع کنیم، شکست می دهیم:

1. با استفاده از یک اسکنر زبان

در آیورودا، دهان شما یکی از دروازه های اصلی بین ذهن شما و جهان خارج است، بنابراین حفظ سلامتی خوب دهان بسیار مهم است. اولین چیزی که در صبح با استفاده از یک اسکنر زبان انجام می شود، یکی از بهترین روش های حذف باکتری است (همانند احساس زبان فازی) که یک شبه ایجاد می شود.

کارشناسان آیورودای همچنین می گویند که شگفتی های شگفت انگیز برای تنفس صبحگاهی شما ممکن است باعث تلخ شدن صدای شما شود، از بین بردن سموم که ممکن است عملکرد گوارشی را مختل کند، در حالی که فعال کردن آنچه که "agni" یا "هضم گوارشی بدن" است، را تقویت می کند.

2. سعی کنید روغن کشیدن

به جای استفاده از دهانشویه خریداری شده توسط مغازه، چرا روغن کشیدن را امتحان نکنید - عمل کشیدن روغن نارگیل به مدت 5 تا 20 دقیقه در اطراف دهانتان است. در آئورودا، این فرایند به جذب و حذف باکتریها، سموم و انگل از دهان منتهی می شود، در حالی که سینوس های شما را سوزانده و گلو را از ساختن مخاط جلوگیری می کند.

اگر هیچ چیز دیگری نیست، آن را به شما تنفس گرمسیری به ارمغان خواهد آورد و، هنگامی که به طور منظم انجام می شود، این روش فوق العاده برای از دست دادن حواس.

3. آب گرم و لیمو را بنوشید

پزشکان آیورودا بر این باورند که چه چیزی مصرف می کنید در صبح می تواند خلق و خوی شما را برای روز دیکته کند. سعی کنید قهوه خود را برای یک لیوان آب گرم با یک تکه لیمو عوض کنید.

گفته می شود آب گرم کمک به تخریب دستگاه گوارش و احیای بدن، در حالی که لیمو تلخ "Ama" را کاهش می دهد یا سموم در دستگاه گوارش شما که به دلیل رژیم نامناسب، عادات ناسالم یا آلودگی ایجاد می شود.

4. از خواب بیدار با طلوع آفتاب

این کار ساده تر از انجام کار است، اما به زودی در رختخواب بیدار می شود و هنگامی که خورشید بالا می رود (به معنی قبل از 6 صبح) یک تمرین آئورودیک پایه ای است که می تواند به شما کمک کند که انرژی بیشتری داشته باشید. در طول این ساعت، عنصر واتا غالب است، که گفته می شود که حرکت بدن و سیستم عصبی را کنترل می کند.